FANDOM

MoaDS.jpg

Star Wars: Mysteries of a Distant System: Spion är en del av Mysteries of a Distant System projektet!

Se MoaDS kategorin eller MDS huvudartikel om du vill veta mer eller läsa fler MDS-artiklar.

MoaDS III3.jpg
Mysteries of a Distant System: Spion är den tredje Fan Fiction som skrivs för Fanon-projektet Mysteries of a Distant System. Historien skrivs av Kaxs och kommer läggas upp för nedladdning på StarWars.se. Historien är färdigskriven, men inte upplagd ännu.

Det här vet viRedigera

  • Historien utspelar sig två-tre år Efter Slaget om Yavin, och tar plats i Namelesenniasystemet. Lord Namel Es styr Namelesenniasystemet, och General Kaxs för befäl över de Namelesenniska Säkerhetsstyrkorna. Båda stödjer Rebellalliansen.
  • Det Galaktiska Imperiet har en nära på ointaglig borg i Killerlandöknen på planeten Namelesennia.
  • Konfederationen av Självständiga System gör come-back med sin Överbefälhavare, Gen'daien Jurge, i spetsen! De kontrollerar i början av historien en planet i Namelesenniasystemet; isplaneten Nya Geonosis.
  • En Venator-klass stjärnförintare och en Sabaothkryssare kommer att finnas med i historien (se bilden).
  • Två av NSS Befälhavare heter Fle Ni-Tei och Picardeen Fatalse.

KuriosaRedigera

  • Bilden gjordes i Microsoft PowerPoint.
  • Karaktärerna Kaxs och Namel Es's är döpta efter Kaxs och N@M3Le$$.

KällorRedigera

Slumpartad wiki